Kaip valgyti intuityviai ir numesti svorio

Neigiamą įtaką daro ir stresas bei jau minėtas dietinis mąstymas. Tyrimai rodo, kad neveiksminga uždrausti tam tikrą maistą, nes tai galiausiai skatina persivalgyti ir įtraukia į ydingą ribojimų ir persivalgymų ratą, todėl didžioji dauguma dietų neveikia ilgoje perspektyvoje. Labai svarbu gerbti savo genetiką. Daugelis įsivarę baimių, kaltės jausmą, jaučiasi privalantys pasiteisinti, ką ir kodėl valgo.

Gerbkite savo kūną Kartais valgome malšindami emocijas, neapykantą sau, kurią tik tokiu būdu stipriname. Kol kariaujate su savo kūnu, sunku sugyventi su savimi ir maistu. Tyrimai rodo, kad kuo daugiau dėmesio skiriama kūnui ir jo vertinimui, tuo labiau žmogus būna savimi nepatenkintas. Itin sunku išvengti kūno kankinimo žaidimo kai beveik visi aplinkui jį žaidžia.

Labai svarbu gerbti savo genetiką. Ji tikrai daug lemia ir to ignoruoti nereikia. Priimkite savo kūno tipą, jo struktūrą, apimtis ir patį kūną tokį, koks jis yra.

Dažnai užduodami kausimai apie Intuityvų valgymą

Puiku, jei propaguojate sveikatingumą ir mėgstate sportuoti, bet kartais skatinami nerealūs lūkesčiai. Kiekvieno sveikas kūno svoris yra kitoks, visos skalės tėra referencinės ir nepritaikytos kiekvienam unikaliam atvejui. Negali numesti riebalų tik nuo užpakalio, bet ne nuo krūtinės.

Liemens apimtys taip pat skirtingos. Mados propaguojami lieknumo standartai neatitinka medicinos nustatytų normų. Svarbu liautis perdėtai stebėti savo kūną, o veikiau sąmoningai jo klausytis. Tik pasiryžę svorio mažinimą paversti šalutiniu tikslu, o pagrindiniu — pagarbą kūnui, galėsite judėti į priekį.

Neignoruokite savo kūno, bet gerbkite jį. Gerbti kūną reiškia rūpintis sveikata, tačiau iš pradžių reikia susitaikyti su savo genetika. Tam, kad gerbtumėte savo kūną, neprivalo patikti kiekviena jo dalis.

Gerbti kūną — tai pagarbiai su juo elgtis ir tenkinti pagrindinius poreikius. Vien dėl to, kad siekis sulieknėti yra visuomenės norma, dar nereiškia, kad to siekti yra teisinga ar reikalinga. Pagarba kūnui susijusi ne tik su valgymu.

kaip valgyti intuityviai ir numesti svorio mesti svorį su iud

Svarbu, kad jam būtų patogu, dėvėkite tinkamo dydžio drabužius, kurie nevaržo judesių, su kuriais jaučiatės gerai. Nesureikšminkite drabužių dydžio — rinkitės juos pagal tai, kas tinka ir patinka, nekreipdami dėmesio į tai, koks numeriukas šmėžuoja etiketėje. Ir liaukitės svertis. Nepakeiskite svarstyklių kitais vertinimo matais — tarkim aptemptais džinsais.

Atsisakykite kūno vertinimo priemonių ir nesilyginkite su kitais. Jūs nieko nežinote apie kito liekno ar apkūnaus žmogaus sveikatą, jausenas ar gyvenimo būdą, ligos istoriją. Būkite realistai, nesiekite per daug. Lepinkite kūną kitais būdais, nesusijusiais su maistu ir leiskite kūnui tiesiog būti ir atlikti funkcijas, kurias jis moka geriausiai.

Judėkite Nekankinkite savęs alinančiomis treniruotėmis, nesekite, kiek kalorijų sudeginote, bet kaip tik atraskite malonumą judėti ir jauskite savo kūną, sekite pojūčius. Mankšta reikalinga mūsų kūnui ir gerai savijautai, emocinei sveikatai. Atraskite judėjimą, kuris nekelia kančios, kuriam nereikia prisiversti, pradėkite nuo nedidelių žingsnelių. Pajauskite savo kūno raumenis ir kvėpavimą. Po kiek laiko pavyks atrasti ir judėjimo malonumą. Mankštai reikia energijos. Daugiausiai jos gauname iš angliavandenių.

Laikydamiesi dietos, mažai valgome ir sportas negali kelti malonumo.

Intuityvaus valgymo konsultantė: „Dietos – tiesiausias kelias į nutukimą“

Mankštai reikia pasirengti. Svarbu susitaikyti su savo kūnu ir norą judėti atrasti pamažu. Atkreipkite dėmesį į savo savijautą, kintančius pojūčius.

Eksperimentuokite ir atraskite sau tinkamą judėjimo formatą — tai gali būti ėjimas, joga, plaukimas, bokso treniruotės ar važinėjimas dviračiu. Atidžiai stebėkite, kaip jautėtės prieš, per ir po kiekvienos treniruotės. Atkreipkite dėmesį, ar keičiasi streso lygis, gal gerėja miego kokybė, gal jaučiatės tvirčiau stovintys ant žemės?

Tam prireikia laiko, bet mankšta gerina mūsų savijautą. Kai pastebėsite jos naudą, o ir pati veikla bus maloni, nebeliks priežasčių tuo neužsiimti. Kai pastebėsite mankštos naudą, o ir pati veikla bus maloni, nebeliks priežasčių tuo neužsiimti. Mankšta yra daug daugiau nei kalorijas deginanti veikla. Nesiekite ja numesti svorio.

Žiūrėkite į mankštą plačiau — kaip į būdą rūpintis savimi. Mankšta svarbi sveikatai, o ne tik kūno masei. Ji stiprina kaulus, didina atsparumą stresui, mažina kraujospūdį ir lėtinių ligų riziką, stiprina plaučius ir širdį, greitina medžiagų apykaitą. Labai svarbu rasti laiko fiziniam aktyvumui, suvokti, kad didelis užimtumas nėra fizinis aktyvumas.

Perkrauta darbotvarkė ir emocinė įtampa nuolat palaiko protą aktyvų, bet tai ne tas pats, kas fizinis aktyvumas. Judėjimas neprivalo būti sporto klubo lankymas ar jogos treniruotės — tai gali būti ir pasivaikščiojimai vedžiojant šunį, darbas sode, lipimas laiptais kasdien.

Bent pusvalandį per dieną judėkite! Ir būkite aktyvūs kasdien. Pagalvokite, kaip galite tai padaryti, neaukodami daug brangaus laiko. Galbūt galite pėščiomis eiti į darbą ar bent toliau pasistatyti automobilį? Galite vaikščiodamas klausytis muzikos ar audio knygų, tinklalaidžių, ant treniruoklio žiūrėti rungtynes ar serialą, lankyti šokius — suraskite kaip smagiau atsiduoti kasdienei mankštai.

Bet nepiknaudžiaukite mankšta. Nejauskite kaltės, jei šiandien nepavyko pasimankštinti — rytoj nauja diena, o kaltė neveikia kaip ilgalaikė motyvatorė. Leiskite sau sirgti.

kaip valgyti intuityviai ir numesti svorio storosios žarnos drėkinimas padės numesti svorį

Nebauskite savęs intensyvesne mankšta, jei persivalgėte. Nebijokite, kad sustorėsit, jei nors dieną nepasimankštinsit. Ne tik mankšta, bet ir poilsis labai svarbus. Tiesiog gerbkite savo kūną. Gerbkite savo sveikatą Mityba neturi būti tobula, kad būtume sveiki.

Dauguma žmonių nori būti lieknesni nei yra dabar

Bet verta kreipti dėmesį į tai, kaip mus priverčia jaustis vienoks ar kitoks maistas. Tiesa ta, kad mūsų organizmas yra protingas, jis padeda mums geriau jaustis, kai jam duodam maistingą ir sveikesnį kurą. Rinkitės sveikesnį maistą ne dėl draudimų ar ugdydami valią, siekdami sulieknėti, bet tiesiog todėl, kad tai padeda geriau jaustis. Vargu, ar galime kalbėti apie sveikatą ir rūpinimąsi savimi neaptardami mitybos.

Bet labai sunku tinkamai maitintis, kol nėra išugdytas tinkamas požiūris į maistą ir savo kūną. Nuotrauka: Sharon Mccutcheon Unsplash Žiniasklaida, neva remdamasi mitybos tyrimais, lengvai sukuria įspūdį, kad maistas arba žudo, ar gydo.

Kas yra intuityvus valgymas?

Tai tik pakursto magišką mąstymą apie mitybą. Reikia ieškoti balanso tarp informacijos ir malonumo. Sveikai maitintis — tai ne tik valgyti sveiką maistą, bet ir turėti sveiką požiūrį į maistą. Žinoma, tiesa, kad mityba turi būti įvairi, subalansuota, saikinga. Neišbraukite nei vienos maisto grupės. Saikingai valgyti — tai vengti kraštutinumų, valgyti ne per mažai, ne per daug, ieškoti balanso.

Svarbus ilgalaikis pastovumas ir nuoseklumas. Sveika mityba neturi nieko bendro su maisto ribojimu. Žmones reikia skatinti laikytis sveikos mitybos principų nejaučiant kaltės. Neigiamas, riboti skatinantis požiūris nepadeda. Vadovaukitės tokiu principu: rinkdamiesi skonį — atsižvelkite į mitybą, o rinkdamiesi mitybą atsižvelkite į skonį. Nereikia aukoti skonio vardan sveikesnio maisto ir atvirkčiai.

Eksperimentuokite su receptais, restoranų patiekalais ir galbūt atrasite maistingo, vertingo maisto, kuris net labai jums patiks.

Nuosaiki mityba ir laisvė klysti Svarbiausia nuosaikios mitybos praktika, kurioje nėra vietos kaltei. Valgote skaniai, domitės mityba, stebite savo savijautą ir kaip valgyti intuityviai ir numesti svorio sveikata — tai viskas! Nepamirškite, kad reguliarus valgymas skatina medžiagų apykaitą, o tai padeda pajausti alkį, sotumą ir leisti sau jausti malonumą valgant.

Tai nėra griežtos taisyklės, o rekomendacijos, kelrodžiai, kurie kviečia bandyti ir ieškoti kitokio požiūrio į savo kūną, nustoti pyktis su maistu. Tačiau gyvendami aplinkoje, kur nuolat yra lengvai pasiekiamo maisto, daug žmonių valgo ne dėl fiziologinių priežasčių arba valgydami nebesugeba sustoti. Išmokti klausytis savo kūno ir pagal jį rinktis valgomą maistą, jo kiekius, tempą, nėra paprasta.

Kita vertus, intuityvaus valgymo metodo nereikėtų absoliutinti. Kai kuriais atvejais žmonėms jis gali ir netikti. Kai svoris per mažas, natūraliai fiziologiškai alkio ir sotumo signalai yra sutrikę. Tada reikia kito metodo. Kai žmogus jau turi valgymo sutrikimą — anoreksiją ar bulimiją, pirmasis etapas irgi yra kitas. Prie intuityvaus valgymo pereinama antrajame gydymo etape.

Gydytoja prieš kelerius metus išvertė knygą, kurią parašė dvi amerikietės: Evelyn Tribole — dietologė, šešių knygų autorė, specializuojasi gydant valgymo sutrikimus, ir Elyse Resch — sertifikuota vaikų ir paauglių nutukimo gydymo ekspertė. Intuityvūs valgytojai vadovaujasi savo vidiniais alkio signalais, valgo tai, ką pasirenka ir dėl to nesijaučia kalti. Daugelis žmonių mano, kad jeigu laikosi negriežtos dietos, o tokios, kuri neperžengia sveiko proto ribų, jie savęs neriboja.

Tačiau jeigu skaičiuoji kalorijas arba stengiesi rinktis nekaloringą maistą — tai jau dieta. O rezultatas visuomet būna toks pat. Ne vienas ir ne du moksliniai tyrimai įrodė, kad dietos besilaikantys žmonės vėliau priauga dar daugiau svorio. Ne todėl, kad dietos yra neveiksmingos, o todėl, kad jos sukuria psichologinių problemų. Nuo ko pradėti? Nusprendus tapti intuityviu valgytoju reikia įsiklausyti, ką sako organizmas.

Iš pradžių jis gali pasakyti, kad esame pernelyg užsivertę darbais, pervargę, nuolat neišsimiegame, patiriame stresą.

Kol neišsimiegosime, nepailsėsime ir neatsipalaiduosime, kitokių organizmo signalų patirti bus beveik neįmanoma. Tik atgavus daugmaž normalią būseną, galima atskirti fiziologinį alkį nuo emocinio ir valgyti tada, kai to iš tikrųjų reikalauja organizmas. Tuomet galima pasitikėti vidiniu alkio jausmu ir gebėti atpažinti sotumo signalus.

O jau tuomet besąlygiškai leisti sau valgyti tai, kas patinka. Intuityvus valgymas — lankstus mitybos principų rinkinys, aiškinantis, kaip tapti savo organizmo poreikių ekspertu. Juk jei galime žinoti, ką galvojame, ką jaučiame, galime atpažinti ir tikrą alkį.

Tai svarbu siekiant atkurti sveiką santykį su maistu, kūnu. Nors obuolio ir obuolių pyrago maistinė vertė skiriasi, susitaikęs su maistu žmogus valgydamas nesieja savo pasirinkimo su kalte ar nusižengimu. Labai nesveika nuolat nerimauti dėl maisto.

Jis nėra baubas, kuris tik tukina ir yra žalingas. Kaip mėgautis maistu, jei nuolat jauti kaltę valgydamas? Tukina draudimai Jau apsipratę, kad galime valgyti, ką tik panorėję, turime savęs klausti, ar išties vis dar norime to patiekalo ar produkto.

Mokslininkai yra atlikę ne vieną tyrimą, kuriame aiškinosi, kas atsitinka, kai žmogus leidžia sau valgyti tai, ką nori.

Paaiškėjo, kad jei patiekalas yra prieinamas, leistinas, silpnėja noras jį suvalgyti. Maistas nepakeis jausmų. Jis gali trumpam nuraminti, atitraukti dėmesį nuo skaudžių dalykų, kartais netgi atbukinti.

kaip valgyti intuityviai ir numesti svorio padėti man tikrai reikia mesti svorį

Bet neišspręs problemos. Priešingai, ilgainiui valgymas siekiant malšinti emocinį alkį savijautą tik pablogins. Galiausiai jums teks tvarkytis tiek su neigiamas emocijas sukėlusiomis problemomis, tiek su persivalgymo pasekmėmis.

Gerbkite savo kūną Gerbkite tai, ką paveldėjote genetiškai. Žmogus, avintis keturiasdešimto dydžio batus, nesitiki, jog pėda susitrauks iki trisdešimt aštunto dydžio. Lygiai taip pat bergždžia ir nepatogu ko nors panašaus tikėtis iš savo kūno apimties.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Gerbkite savo kūną ir jausitės geriau. Sunku atsikratyti dietinio mąstymo, jei pernelyg kritiškai vertinate save ir tikitės nerealių pokyčių. Mankšta: pajuskite skirtumą Pamirškite kareiviškas treniruotes. Tiesiog pradėkite mankštintis, sutelkite dėmesį į kūno pojūčius, o ne į kalorijas deginantį mankštos poveikį ir pajuskite skirtumą.

Žinodami, kad po mankštos jaučiatės energingesni, galbūt ryte išsirisite iš lovos pasivaikščioti lauke, užuot dar kartą atidėlioję žadintuvo signalą. Jei atsibundate ryte turėdami tikslą numesti svorio, dažniausiai ryte jis visai nemotyvuoja.

Rūpinkitės sveikata: nuosaiki mityba Rinkitės maistą, naudingą sveikatai ir malonų skonio receptoriams, padedantį gerai jaustis. Atsiminkite, jūsų mityba neturi būti tobula, kad būtumėte sveiki. Per vieną dieną nepajusite maisto medžiagų stokos, taip pat nepriaugsite svorio nuo vieno užkandžio ar patiekalo.